Keď SEO nestačí - ako vytvoriť zákaznícku databázu

od Boris R.


publikované 17 Mája 2017 o 11:00



V predchádzajúcom článku 'SEO chat konverzia - praktické príklady' sme napísali v krátkosti, akým významným marketingovým nástrojom môže byť live chat aplikácia. Tentokrát by sme Vám radi ukázali asi jej najväčší možný prínos pre biznis, a to databázu zákazníkov.

Mnohé analýzy a štúdie potvrdzujú fakt, že zákaznícka databáza je aktívum, ktoré sa môže využívat pri akejkoľvek marketingovej činnosti. Prevádzkovatelia webshopov a rôznych portálov si ani neuvedomujú, že z každého jedného zákazníka, ktorý zanechal na seba kontakt, sa môže stať dlhodobý zákazník. Stačí, ak sa o neho budete pravidelne starať, udržiavať s ním kontakt, informovať ho o novinkách či súťažiach.


Trh sa neustále mení a orientácia na produkt sa v súčasnosti nahrádza orientáciou na zákazníka s cieľom nahromadiť čo najviac inforácií o ňom. Nevyhnutným sa stáva vybudovanie čo najlepšieho vzťahu so zákazníkmi, spoznanie ich potrieb, očakávaní a faktov, ktoré vedú k naplneniu ich spokojnosti. Tento cieľ je dosiahnuteľný, ak presne poznáme obchodné návyky klientov a ich správanie na trhu. Pri orientácii na zákazníka nám môže byť z informatického hľadiska nápomocná prehľadne usporiadaná databáza klientov. (Zdroj: http://www.toppoint.hu/Tanulmany_az_ugyfel_adatbazisokrol.pdf)


Ako vybudovať databázu zákazníkov?

  • 1. Online chat na webstránke
  • 2. Objednávka cez webshop – kontaktné údaje sú štandardne povinné,
  • 3. Registrácia z vlastnej iniciatívy zákazníka,
  • 4. Predaj tovaru alebo služby v kamennom obchode – registruje sa hlavne z dôvodu záruky,
  • 5. Informácie od obchodných partnerov,
  • 6. Informácie od našich zamestnancov,
  • 7. Konferencie a výstavy,
  • 8. Zakúpením ready-made databáz.

Ako vybudovať databázu zákazníkov prostredníctvom online chatu na webstránke:

Všetky pop-up okienka online chatu sa dajú prispôsobiť, aby zobrazili uvítacie texty či správy, vďaka ktorým si môžeme vypýtať od návštevníka meno a mailový kontakt. Už na základe týchto dvoch údajov je možné záujemcu pridať do databázy zákazníkov s plánovaným riadením vzťahu pomocou pravidelného kontaktu, napr. zasielaním noviniek, informácií o výpredajoch alebo hoci len novoročného pozdravu. Šikovný online-chat-agent dokáže získať od záujemcu dodatočné informácie, ako poznatky o cieľových skupinách a o ich nákupných návykoch, ktoré môžu byť nápomocné pri úspešnom cielení komunikácie.

V ďalšom článku Vám prinesieme pár tipov, ako efektívne využiť databázu potenciálnych zákazníkov.



Pre každý typ businesu

Zdôverte Váš projekt nášmu teamu profesionálov