od Boris R.
publikované 30 Júna,2017 o 16:00
Ako sme už v predchádzajúcom poste Online chat ako novodobý silný predajný kanál uviedli, online chat sa považuje za novodobý predajný kanál. Takisto ako pri ostaných marketingových nástrojoch, je potrebné dávať pozor na pár základných vecí, aby sme dosiahli úspech, po ktorom túžime.
Viete, čo chce Váš zákazník? Veru je to ťažká otázka, ale spoznávanie zákazníka Vám vie uľahčiť prácu s chatom až v neuveriteľnej miere. Pripravte si scenáre možných otázok a zároveň odpovedí, ktoré by uspokojili a potešili zákazníka. Nie je to namáhavá práca a jej výsledkom je pridaná hodnota.
Komunikujte so zákazníkmi cez chat, oslovujte ich formou direct reklamy. Chat je ideálna platforma, ste spojení so zákazníkom „face to face”, využite to!
Skvelým motivačným faktorom k nákupu môžu byť darčeky, zľavy pre nových ako aj pre stálych zákazníkov. Všetci vieme aký dobrý pocit prinášajú tieto benefity, akcie tohto typu Vám dokážu urobiť z náhodného zákazníka opätovného, ktorý sa k Vám vráti aj v budúcnosti.
Predpokladáme, že je každému jasné, že chatová konverzácia nie je emailová komunikácia a preto ani nemáme toľko času k dispozícii, reakcia musí byť promptná, ako keby v telefonickom hovore. Zákazníci chcú mať pocit - „human touch“, že si píšu s človekom. Buďte ústretoví, Vaši zákazníci si to budú ceniť.
Čo by sa dalo vylepšiť, kde sme zabodovali, ktorý typ cielenej reklamy fungoval, čo využit inak nabudúce? Veľa otázok na zodpovedanie, ale nevyhnutné k úspešnému fungovaniu. Odporúčame analýzy vykonávať maximálne v týždňových intervaloch a zosumarizovať na mesačnej báze.
Pomocou týchto tipov budeme mať zaručene komplexný pohľad na eshop alebo stránku, aby sme spoznali návyky a spôsoby rozhodovania zákazníkov, čo nám pomôže v napredovaní budovania úspešného biznisu. V nasledujúcom článku si ozrejmíme najčastejšie chyby pri predaji cez chat.