Konverzačný marketing alias Conversation marketing

od Lea T.


publikované 11 Marec,2019 o 10:00


Budúcnosť marketingu a obchodu je v približovaní sa zákazníkovi nenútenou formou a poskytnutí odpovede na jeho potreby v čo najkratšom čase. Toto pravidlo špeciálne platí vo svete internetu, kde každý návštevník, ktorý zamieri na vašu webovú stránku je váš potencionálny zákazník.

V súčasnosti sa začína štandardný workflow práce so zákazníkom dramaticky meniť. Zákazník prestáva byť kolonka v CRM systéme, kde automaticky zapadne do dlhotrvajúceho workflowu v rukách bežného obchodníka, v lepšom prípade dynamického huntera - lovca leadov.


V rôznych kanáloch platia rôzne pravidlá.

Ak návštevník, ktorý prišiel na Vašu stránku s veľkou pravdepodobnosťou uvažuje nad službami alebo tovarom, ktorý ponúkate práve v danej chvíli, kedy dostal na Váš web. Každým dňom jeho záujem klesá, preto je logické, že v klasickom CRM procese je oveľa zložitejšie konvertovať potenciálny ‘lead’ na reálnu zákazku.

Najefektívnejším spôsobom ako sa nastaviť na rovnakú vlnu s potencionálnym zákazníkom na webe, je priamo ho osloviť a nadviazať s ním vzťah. Presne tak, ako to robia obchodníci vo svojich obchodoch alebo kaviarničkách, ktorí majú prirodzene v povahe komunikovať a udržiavať vzťahy. Lebo vedia, že príjemný rozhovor je ako otvorená náruč. Tam kde sa cítime dobre, sa predsa radi vrátime.


Kam svet smeruje

Už niekoľko rokov nadšenci AI (umelej inteligencie) hľadajú riešenie ako zefektívniť a skrátiť proces práce so získaným kontaktom, ako čo najrýchlejšie zanalyzovať na základe jeho chovania na internete jeho potencionálny záujem o kúpu , dokonca o budúcu kúpu v danom momente “neznámeho” tovaru či služby.

Rovnako tak, v posledných rokoch vzniká veľa “startupov” so zameraním na sledovanie návštevníkov webov za účelom získania leadov pre potencionálnu firmu, za ktorých používateľ aplikácie musí zaplatiť, prípadne licitovať v aukcii.


Prečo je konverzačný marketing super

Konverzačný marketing je trend, ktorý pomáha podnietiť záujem návštevníka webu, získať od neho kontakt a v neposlednom rade aj zvýšiť úspešnosť konverzie predaja. Teória konverzačného marketingu nie je nijako komplikovaná. Základné pravidlo je začať so zákazníkom komunikovať čo najskôr. Na internete existuje viac spôsobov ako toto pravidlo naplniť. Najrýchlejším, najprirodzenejším je použiť chat aplikáciu a aktívne návštevníka webu osloviť. To či už použijete skúseného človeka s obchodnou praxou, ktorý Vašu aplikáciu obsluhuje, alebo použijete chatbot aplikáciu šitú na mieru, je na vás.

Chatsupport dokáže komunikačný marketing na Vašom webe podchytiť automaticky v kombinácii oboch foriem. Dokážeme komunikovať s Vašim návštevníkom webu na rovnakej úrovni ako Vami vytrénovaný obchodník. Chatsupport vie obslúžiť viac návštevníkov naraz, čo v prípade face-to-face obchodnej komunikácie je úplne vylúčené, už len preto, že je to časovo nereálne a nezdvorilé.

Komunikácia cez chat spravovaný Chatsupport-om je vždy príjemná a obchodná zároveň , pretože používame správnu kombináciu ľudského prístupu a chatbotu šitého na Vašu stránku. Obrovská výhoda pre Vás je aj v tom, že neplatíte za vývoj chatbotu. Veď prečo aj, Vašim cieľom je získať zákazníka, nie udržiavať AI chatbot :)