od Andrea Ray
publikované 19 Apríla,2017 o 16:00
Ste na webovej stránke, v hlave máte pár otázok a nemáte sa koho spýtať? Chce sa Vám písať email či vypĺňať Contactný formulár, keď viete, že na odpoveď si musíte počkať? Veľmi zriedka je na túto otázku odpoveď „áno“. S vysokou pravdepodobnosťou zo stránky odídete a nájdete si tovar inde.
Ak vlastníte eshop alebo inú stránku s možnosťou predaja tovarov, či služieb, predstavte si, koľko potencionálnych zákazníkov na Vašom webe reagovalo podobne a prišli ste o nich. Prípadové štúdie uvádzajú, že je to v priemere 7% z dennej návštevnosti.
Poznáte to: “Tak dlho do mna hučal, až som to kúpil”? Určité áno, každý dobrý obchodník alebo predajca v kamennom obchode Vám potvrdí, že najlešia zbraň obchodníka proti zákazníkovej letargií je komunikácia.
Na webe moc možností nemáte, pokiaľ nechcete užívateľa bombardovať vyskakujúcimi okienkami, aby sa zaregistroval, uplatnil si zľavu a podobne. Tento spôsob nemôže nijako konkurovať online chatu – keď užívateľ niečo potrebuje vedieť, sám sa spýta a nemá pocit, že ho obmedzujete. Veď nie každý návštevník stránky prišiel na Váš web cielene, niekto mohol len zablúdiť a podobnými praktikami ho odradíte, takže na Vašu stránku nabudúce neklikne.
Online chat je ideálne riešenie ako komunikovať so zákazníkom na Vašom webe, nenútene a cielene, to je veľmi dôležité. Online chat je zvyčajne popup okienko, ktoré rozklikne užívateľ sám, keď má chuť sa s Vami rozprávať.
V momente, kedy začnete komunikáciu, dozviete sa o návštevníkovi oveľa viac vecí. Nie len to, na ktorej stránke práve je, ale vďaka prepojeniu s Google Analytics, budete vedieť zistiť, aj akým spôsobom sa k Vám dostal. Napríklad, aké slová hľadal vo vyhľadávači, odkiaľ návštevník je, a podobne.
Všetky tieto výhody môžete čerpat aj v prípade, že Váš chat je offline, ale pripravujete sa tak o možnost priamej interakcie s potencionálnym zákazníkom a opät návštevníka staviate do polohy, či sa mu chce čakať na Vašu oneskorenú reakciu.
Implementácia na stránku je veľmi jednoduchá, stačí vložiť krátky kód na Váš web, alebo doinštalovať plugin, pokiaľ používate sofistikovanejšie open source e-shopy alebo templaty. Skoro každý poskytovateľ takejto online chat aplikácie ponúka trial verziu alebo verziu s minimálnymi vlastnosťami zadarmo. Ak chcete prepracovanejšiu úroveň aplikácie, musíte si priplatiť, ale ani v tomto prípade to nie je horibilná suma. Ceny sa pohybujú od 5 Eur.
Otázka nákladov prichádza do úvahy až v momente, keď si položíte otázku, kto bude online chat spravovať. Ideálny prípad je, keď vy, ako predajca a vlastník stránky. Celý obsah totiž poznáte, viete kam budete smerovať a máte možnosť sledovať chat portál priamo.
Najbezpečnejšie a optimálne riešenie je zveriť správu, prípadne aj s implementáciou, do rúk profesionálov, ktorí majú skúsenosti. Nemusíte sa báť, že nezvládnu podchytiť celú víziu a koncept Vašej stránky. Správny poskytovateľ takejto Services musí mať zabehnuté procesy, aby naštudoval Vašu stránku, produkty alebo Services tak, aby každá reakcia bola pre návštevníka stránky uspokojivá. Koniec koncov, skvelou vlastnosťou dobrej Online Chat applikácie, je aj rating rozhovoru. Náš tím takéto skúsenosti má a radi Vám ich ponúkneme.
„Jediný spôsob ako získať to, čo chcete, je pomôcť dostatočnému množstvu ľudí získať to, čo oni chcú.“ – Zig Ziglar
“Tajomstvo zmeny nespočíva v boji s tým čo bolo, ale v budovaní toho čo bude.“ – Sokrates
Do not destroy your page rank - the most common mistakes when selling via chat
It is true that online chat will increase and improve sales conversion from web traffic?
5 tips to keep in mind when selling via chat
Online chat as a powerful modern sales channel