od Andrea R.
publikované 11 Júla,2017 o 9:00
Tentokrát sa budeme baviť o reálnych situáciach, ktorých sa treba vyvarovať pri predaji cez chat. Online chat predaj má svoje čaro, ale i úskalia ako ktorýkoľvek iný predajný kanál. Základným pravidlom je, byť pripravený, pred spustením spraviť seriózny prieskum a navrhnúť stratégiu, ktorú treba za pochodu modifikovať. Presne tak isto, akoby ste stáli za pultom v kamennom obchode, alebo telefonovali so zákazníkom cez telefón. Úspešný budete len vtedy, ak budete dostatočne presvedčivý a zákazník Vám bude veriť.
Pri predaji cez online chat platí niekoľko pravidiel a hintov, ktoré patria do kategórie ‘know-how’ každého obchodníka, presne tak, ako pri iných predajných kanáloch. Poznáte to, niekto Vám predá aj v Prahe dom, aj keď ste si pôvodne prišli kúpiť žuvačky.
Online chat je predajný kanál, ktorý v sebe nesie veľký potenciál a každá rada z tejto oblasti od obchodníkov so skúsenosťami má cenu zlata. Chatsupport predaj cez online chat ponúka ako bonusovú službu v rámci balíka All INCLUSIVE. Z praxe totiž vieme, že na predaj cez chat musíte študovať a analyzovať permanentne chovanie návštevníkov a to znamená byť čo najdlhšie online.
Ak sa predaj cez online chat robí neprofesionálne a vtieravo, môže dokonca znížiť návštevnosť webu. Hranica medzi tým, čo je pre návštevníka v pohode a čo už nie, si vyžaduje veľkú mieru empatie na strane predajcu-operátora a preto to nemôže robiť každý.
Ak Vás, ako majiteľa e-shopu alebo webu, predaj cez online chat láka, a chcete si ho vyskúšať sami alebo si chcete prenajať profesionálov, neprehliadnite niekoľko našich rád a tipov, akým chybám sa treba vyhnúť, respektíve, ponúkame Vám niekoľko signálov, ktoré Vás upozornia, že predaj cez chat nenapreduje správnym smerom.
Ak ste si pred oslovením návštevníka spravili správny profil, zákazník bude na Vašu ponuku reagovať, alebo sa zdvorilo poďakuje. Akceptovateľné je aj to, ak zatvorí bez vysvetlenia chat okno. No v prípade, že po Vašej akcií odíde z webu, niečo ste nevyhodnotili správne. Ak takto reagujú viacerí návštevníci, predajnú kampaň odporúčame zastaviť, niečo pri jej navrhovaní ste podcenili a môže spôsobiť viac škody ako osohu
Predajná kampaň zvyčajne trvá niekoľko dní, návštevník, ktorého ste zaujali, by mal mať možnosť položiť Vám doplňujúce otázky, kedykoľvek sa vráti na Váš web. Ak ste offline, premeškáte momentum, kedy sa zákazník rozhoduje.
výhodou online predaja cez chat je, že si môžete komunikáciu s návštevníkom prečítať toľkokrát, koľkokrát potrebujete, aby ste sa z nej poučili. Predajca-operátor, častokrát môže urobiť chybu v ponúkanom tovare. Indikátorom sú otázky, ktoré návštevník kladie. Ak sú opisné, netýkajú sa produktov, ktoré sa snažíte predať, je vysoko pravdepodobné, že o produkt nemá záujem. Pokiaľ nemáte v ponuke niečo, čo môžete skúsiť ponúknuť ako alternatívu, radšej zdvorilo ukončite komunikáciu, aby ste neodradili návštevníka a vrátil sa na Váš web aj inokedy.
Zákazník vycíti predajcovu-operátorovú nekompetentnosť a nepripravenosť pomerne rýchlo, podľa reakcií. Nedôveryhodný predávajúci môže odradiť aj kupujúceho, ktorý prišiel na web kúpiť tovar cielene, lebo Váš tovar či službu chcel a o jej kúpe uvažoval aj bez pričinenia operátora.
So správne nastavenou stratégiou predaja cez chat, dokážete zvýšiť Váš predaj aj o niekoľko %. Naša úspešnosť sa pohybuje od 7-20% v závislosti od návštenosti webu. Ak ste sa rozhodli vyskúšať zvýšiť predaj pomocou online chatu, gratulujeme, ste na správnej ceste ako vyniknúť nad konkurenciou. Nezabudnite však na chyby, ktoré Vám môžu ľahko pokaziť reputáciu Vášho biznisu, skúste to radšej s profesionálmi.