Who communicates the most via chat before buying? Men or women?

od Andrea R.


publikované 10 Augusta,2017 o 9:00



Nie, nemáme na mysli rozhovory kupujúcich v nákupnej uličke alebo pred regálom s potravinami, o tom, či je lepší slovenský výrobok, či v zahraničí možno dostať kvalitnejší prací prášok, alebo či konkrétna zubná pasta ma certifikát komory zubných lekárov. Nechceme sa uberať týmto smerom. Ak si odmyslíme, že virtuálny svet internetu je podobný, ale viac orientovaný 1:1 - jeden počítač, jeden potenciálny kupujúci, tak je prirodzené, že sa potrebuje s niekým poradiť skôr, ako urobí objednávku.


Z tohto faktu ťaží na internete veľa projektov a podnikateľov, ktorí svoje Portfolio postavili na porovnávaní cien, prezentovaní popularity tovaru alebo služieb, hodnotení kvality.


Dostupnosť týchto informácií na eshopoch a weboch nie je bežná a kvalita recenzentov, respektíve online porovnavanie, sú diskutabilné, hlavne na stránkach zameraných na bazár, dopyt po remeselníkoch, zdravú stravu, chudnutie a podobne, pretože recenzentom môže byť každý, aj samotný predávajúci.


Podľa analytík Googlu na stránkach, ktoré spravujeme, je zrejmé, že viac času na internete strávia muži než ženy, ale % rozdiel je minimálny. Štatisticky to vychádza v prospech mužov. Samozrejme, že tento údaj je silne závislý na obsahu stránky.


Ak si myslíte, že aj napriek tomu, že muži sú na internete aktívnejší, v chatovaní na stránke aj tak vedú ženy, lebo majú silnejšiu potrebu komunikácie, možno Vás prekvapíme, no opak je pravdou. Muži sú aj v tomto smere aktívnejší a viacej sa dožadujú odpovedí cez online chat ako ženy.



Analýza a vyhodnocovanie nie len správania ale i demografických údajov o návštevníkoch stránok, ktoré spravujeme, je dennou súčasťou našej praxe. Z nej vyplývajú aj nasledujúce fakty, ktoré sú veľmi kľúčové pri spravovaní online chatu, a hrajú dôležitú úlohu pri rozhodovaní a výbere operátora, ktorý prevezme v danej chvíli chat. Spravovať online chat k spokojnosti návštevníka totiž znamená byť tak trochu detektívom a dobrým kamarátom na diaľku.


Čo zaujíma mužov?

- cena za dopravu

- špeciálne vlastnosti

- dostupnosť náhradných dielov

- zľavy a bonusy

- termíny a možnosti sledovania zásielky


Čo zaujíma ženy?

- možnosť vrátenia tovaru

- rýchlosť dodania a objem balenia

- spôsob platby

- dostupnosť tovaru v inom farebnom, materiálovom alebo veľkostnom prevedení


Samozrejme, aj v tejto štatistike existuje odchylka, kedy ženy v dotazovaní sa cez online chat jednoznačne vedú, a to hlavne v období pred sviatkami, ako sú Valentín a Veľká noc. Počas predvianočných nákupných zliav prekvapivo sú z pohľadu chatu viac aktívnejší muži.


Možno je to dané možnosťou pohodlného nákupu darčekov z domu s donáškou až pred dvere a predĺženým zákonným termínom na vrátenie tovaru.



For all types of business

Trust our team of professionals with your project